Al twee dagen loop ik het af te streven van de kou. Zondag had ik dagdienst en kwam in een ijzig koud gebouw binnen. Oorzaak…een kapotte ketel. Nou zie die maar eens op zondag gerepareerd te krijgen. Technische dienst gebeld, die konden het niet repareren maar zouden wel een mannetje van een ander bedrijf langs sturen. Die kwam, vond de oorzaak maar kon verder niets vanwege het simpele feit het benodigde onderdeel niet bij zich te hebben. Hij ging weer een ander mannetje bellen die het onderdeel wel kon leveren.
Er zat niets andere op dan, met een hete kop thee, te wachten op mannetje nr.3 die het onderdeel zou komen brengen en installeren.
Mannetje nr. 3 kwam ergens in de middag, net tegen de tijd dat ik de neiging kreeg met m’n jas aan in het kantoor te gaan zitten. In het kantoor staat namelijk altijd het raam open, daar de rokersruimte ernaast zit en je anders het idee hebt in een volle asbak te zitten.
Met het benodigde onderdeel was de ketel zo gerepareerd, maar heb er niet van kunnen genieten…m’n dienst zat erop.
Nu is het trouwens altijd koukleumen in de nacht, de ketel gaat ‘s nachts uit. Da’s goedkoper. Dat er plegen rondlopen die het graag een beetje warm willen houden is een bijkomstigheid.
Heb weleens een dekbedje gepakt om het warm te krijgen. Dat was geen succes, m’n collega en ik werden rond 6 uur wakker gemaakt door een patixc3xabnt die z’n medicatie wilde!

Ook vandaag was ik de pineut, drie keer verregend en een collega die overal de ramen open had gezet, dus het was weer stervenskoud in het gebouw. Ben nog nooit zo blij geweest met het kacheltje in m’n auto!