Vrijdagmorgen vroeg, de laatste dag van de vakantie. Ik ben vrij en kan dus heerlijk uitslapen. Totdat er een kreet klinkt uit de slaapkamer van zoonlief. “Mama, Maffie heeft op m’n bed gekotst!” Op de een of andere manier schijnen katten altijd het nodig te vinden hun haarballen en eten op de meest onmogelijke plekken uit te kotsen. Op de bank, vloerkleed of in dit geval een net verschoond bed.
In de kamer van zoonlief tref ik een zeer schuldbewuste kat en een boze zoon. De kat wordt naar beneden gewerkt, het bed nog even het bed gelaten en neem onze zoon bij me in bed. Het is dan pas 7.30 uur en probeer toch nog even verder te slapen terwijl zoonlief, nog steeds boos op de kat, naar de televisie staart.
Wanneer ik een uur later weer wakker wordt bevind ik me tussen talloze legostenen en een ijverig bouwende zoon. Op de een of andere manier zijn legostenen niet echt lekker om op te liggen en geef mxc2xb4n poging tot uitslapen op. Zoonlief bouwt nog even verder terwijl ik me aankleed en me op het bed met kattenkots stort. Over twee weken ben ik weer het weekend vrij en waag dan opnieuw een poging om uit te slapen.

