Toen mijn vader nog leefde hadden we de traditie geregeld samen om op stap te gaan. Een fietstochtje of een autorit door de omgeving. Bijna elk jaar gingen we in de lente naar de begraafplaats in Rotterdam Crooswijk waar hij als kind vaak speelde. Al wandelend bracht mijn vader me de liefde voor begraafplaatsen bij. Nu vele jaren later, mijn vader is inmiddels zo’n 24 jaar geleden overleden, kan ik nog steeds genieten van mooie begraafplaatsen. De vaak historische grafstenen, de natuur er om heen en de stille verborgen plekjes.
Begraafplaats Schoonselhof in Antwerpen is er ook zo een waar ik uren kan rondlopen. Schoonselhof is in 1921 geopend, in 1992 werd het kasteel beschermd als monument, sinds 2007 is de begraafplaats beschermd.

Deze serie foto’s is niet één van mijn beste, ik merk dat ik nog moet wennen aan mijn nieuwe camera en me nog meer moet verdiepen in het maken van foto’s in de volle zon.


Helaas was het kasteel tijdens ons bezoek dicht, het wordt op dit moment gerenoveerd.

Meer informatie over de begraafplaats: http://www.schoonselhof.be/schoonselhof.html