kerst-servies

In het jaar dat mijn vader overleed werd er vlak voor de kerst een pakket bij ons thuis bezorgd. Het bleek een kerstpakket te zijn van het bedrijf waar mijn vader werkzaam geweest was. Ontroerd maar ook wel verbaasd dat we toch nog een kerstpakket kregen pakten we het uit. In de doos zat een zesdelig kerst ontbijt servies.
Het servies hebben we natuurlijk gebruikt met de kerstdagen, zo was mijn vader er toch nog een klein beetje bij.
De jaren erna werd het bij elk kerstontbijt gebruikt en zo sneuvelt er dan weleens een bordje of een kopje.

Ook dit jaar haalde ik het servies weer van zolder om het alvast schoon te maken voor de aankomende kerst en kwam tot de ontdekking dat het wel heel erg uitgedund was. Nu is niet van een duur merk of super chique, het is meer de herinnering dus een vervanging ervoor kopen wilde ik eigenlijk niet. Maar op marktplaats vond ik een zelfde servies en plaatste enthousiast een bod. De verkoper was het ermee eens en het kon opgehaald worden. De mevrouw waar we het een paar dagen later ophaalde moet haast wel iets gedacht hebben dat zoonlief en ik zo enthousiast konden zijn over een oud kerst servies.
Maar het is weer compleet en kunnen ook dit jaar, zo’n 24 jaar nadat we het gekregen hebben, ontbijten met ons kerst servies.

