Ik dacht het helemaal goed gepland te hebben, in mijn gedachte klopte het allemaal. Maar zoals wel vaker zit er tussen mijn planning en de daadwerkelijke uitvoering enig verschil.
De zaterdag voor Sinterklaas stond ik met zoonlief in het tuincentrum om een kerstboom uit te zoeken. Het was nog niet zo heel druk en genoeg keuze dus de jacht naar de mooiste kerstboom was een eitje. De eerste vijf bomen werden afgekeurd, te groot, te veel ruimte tussen de takken, te breed of gewoon niet mooi. Nummer zes kwam door de keuring heen en werd netjes in een netje vervoerd richting schuur. Want volgens de dame achter de kassa konden we de boom het beste op een zo’n koud mogelijke plek bewaren.
Tot zover verliep de planning goed en kon ik gelijk na Sinterklaas de boom optuigen.
Maar de avond na het heerlijk avondje belde eerst m’n moeder voor een uitgebreid gesprek en was m’n favoriete programma op tv. Van een boom optuigen kwam niet veel terecht maar manlief stelde voor het de dag erna samen te doen.
Nu heeft manlief niet veel met kerst dus ik nam zijn voorstel verbaasd maar wel met twee handen aan.
De dag erna kwam ik erachter waarom hij zo gretig was met zijn voorstel. De boom werd buiten in de tuin al voorzichtig met enige kracht in de standaard gezet. “Zo, dat scheelt weer een hoop naalden binnen in huis.” was het bijgeleverd commentaar.
De boom stond op zijn plekje en ik kon beginnen met versieren. Dacht ik.
Zoonlief kwam al vroeg thuis uit school en vroeg of hij zijn haar moest wassen. Oja, de kapper, die stond ook vandaag gepland met daarna het bekende 10-minuten gesprek op school.
En zo kon ik afgelopen donderdagavond eindelijk het versieren van de kerstboom afmaken en de rest van het huis in kerst sfeer brengen. Alleen nog foto’s ervan maken om hier te plaatsen, maar dat kon later wel.
Dat later moet dus nog komen, het afgelopen weekend stond in het teken van de jacht naar kerstcadeautjes. Manlief wil wel graag een nieuw geurtje, maar is er nog niet uit wat hij precies wil. Ik wil wel een nieuwe organizer agenda, want na zo’n tien jaar valt deze uit elkaar. En zoonlief heeft geen idee wat hij wil.
Het nieuwe geurtje is nog niet gevonden, de agenda bleek een onmogelijk cadeau sinds het sluiten van de V&D…ik hou nu eenmaal niet van een glitterend zilverkleurige agenda en bepaalde merken vielen ietwat buiten het budget. Op internet vonden we uiteindelijk wel een agenda, alleen nu nog bestellen. Maar we hebben wel een cadeau voor m’n moeder…wat als enige cadeautje ligt te pronken onder de boom.

Intussen zie ik overal foto’s verschijnen van mooie kerstbomen en knusse kerstdecoraties….de foto’s van onze boom houden jullie nog even te goed.

