De lente nadert en dat betekend dat we ergens weer bijna op vakantie mogen. De gedachte alleen al zorgt ervoor dat ik als een razende over het internet surf. Alle denkbare vakantiesites worden bekeken en zoek op de meest aannemelijke en ook minder aannemelijke landen.
Het budget…zo laag mogelijk. Al wordt dat wel wat lastig als ik alle ‘eisen’ van ons gezin op een rijtje zet. Mooi weer, geen tent of overvolle camping (dat kan ik manlief niet aandoen), niet al te toeristisch, het liefst buiten Europa (dit keer geen Antwerpen of Luxemburg) en genoeg te zien en te beleven.
Een luxeprobleem dus, dat besef ik me maar al te goed. Alhoewel, onze laatste ‘echte’ vakantie was in 2012, de jaren erna hebben we genoegen genomen met een paar dagen met de auto erop uit.

Een fly&drive naar Amerika, wandelen in Duitsland of Polen, een rondreis in Marokko, highlights in Sri Lanka, of toch een stedentrip naar Londen of Barcelona. Allen passeren de revue, maar tot een keuze komt het niet. Te duur, te onmogelijk of gewoon niet ons ding.
Na de zoveelste zoekpoging waarin ik na vele minuten wachten een venster krijg dat mijn voorkeur voor drie personen op één kamer niet mogelijk is en de datum die ik uitgekozen heb niet beschikbaar is geef ik het op.
Misschien dan toch maar net als de afgelopen jaren gewoon in de auto stappen en zien waar we uitkomen.

