Wanneer ik thuis kom vanuit m’n werk is het eerste wat manlief en zoonlief roepen “We willen wel naar Venetië”
Al weken hoor ik landen en plaatsen voorbij komen, maar tot een keuze kwam het niet. Dat het geen geen verre bestemming werd waren we het over eens, met maar amper 2 weken vakantie heeft dat niet zo heel veel zin.
Venetië werd het uiteindelijk niet. Maar wat dan wel, na veel geloer op Google maps viel de keuze op Duitsland. Zelf ben ik daar eigenlijk nog nooit geweest, deed me namelijk altijd denken aan de bekende Rijnreisjes. Maar Berlijn wilde ik eigenlijk altijd wel al naartoe en al speurend op internet kwam ik nog meer plekken in Duitsland tegen die in de verste verte niet aan de Rijnreisjes deden denken.

En zo stonden we afgelopen week, na een autorit van 7 uur, in hartje Berlijn. Het enige nadeel, ik was ietwat te enthousiast geweest met alle plannen en dingen die ik wilde zien dus hebben we een keuze moeten maken wat we wel en niet gingen doen. Mooi excuus om nog een keer terug te gaan naar Duitsland.

