Vriendin van me vierde haar 40e verjaardag. Een mooie leeftijd, dus was ik op zoek naar een bijzonder cadeautje. Via deze site kwam ik op het idee om een memory jar voor haar te maken met daarin briefjes met herinneringen aan momenten die we samen meegemaakt hebben.
De pot is verder gevuld met snoephartjes, origami hartjes en origami sterretjes.

Ik heb de memory jar nu als verjaardagscadeautje gegeven, maar je kunt ‘m ook maken voor jezelf met daarin alle herinneringen van een bepaald jaar.

Voor de memory jar heb ik het volgende gebruikt:
– glazen voorraadpot (marskramer)
– gekleurd papier (voor de origami hartjes en sterretjes)
– vierkant wit papier
– fijnschrijvers in verschillende kleuren
– lint
– snoephartjes

memory jar 1a

Op de vierkante briefjes schrijf je herinneringen of korte anekdotes over degene aan wie je het cadeau wilt geven, of wanneer het voor jezelf is herinneringen aan wat je bijvoorbeeld in je gezin of met vrienden/familie meegemaakt hebt.

memory jar 2a memory jar 3a

Alle blaadjes vouw je daarna op en stop ze samen met de hartjes, sterretjes en snoephartjes in de pot. (je kunt ook andere dingen gebruiken om erbij te doen zoals kleine foto’s, treinkaartjes, toegangskaartjes etc.)
Als laatste versier je de pot met een lintje en evt andere dingen als origami roosjes, vlindertjes etc.

memory jar 4a

Tutorials:
Origami Mini Hearts
Origami Mini Stars

