Sinds kort is manlief klaar met zijn studie en heeft zich gelijk gestort op alle klussen die de afgelopen jaren uitgesteld zijn. Onze woonkamer is opnieuw geschilderd, voorzien van nieuwe gordijnen en een mooie vloer en nu is zoonlief aan de beurt. Eindelijk krijgt hij zijn -lang geleden beloofde- nieuwe en grotere kamer.
En dus mocht ik afgelopen woensdagmiddag met zoonlief op stap om voor nieuwe spullen te kijken voor zijn kamer. Geen makkelijke opdracht, want zoonlief vind het feit dat hij een grotere kamer krijgt al meer dan genoeg. Na 3 winkels is hij er eindelijk van overtuigd dat het toch wel leuk is om in plaats van gewoon al zijn oude spullen terug te zetten toch wat anders -lees meer stoer- te kopen. Een stoer nachtkastje wordt uitgezocht te samen met nog wat andere spulletjes.
Lopend langs de afdeling met woondecoratie die heel slecht is voor mijn portemonnee, zegt zoonlief: “Mam, als je wat leuks ziet kun je het wel meenemen hoor, anders zijn we alleen voor mij spullen aan het kopen.” Dit horende heb ik toch wel het gevoel dat mijn idee over delen met een anderen aardig overgekomen is.
Nu alleen nog op zoek naar een locker kledingkast voor een mooi prijsje.

