google glassNog geen idee wat ik er precies mee moet en kan maar leuk lijkt het me wel, Google Glass, het nieuwste hebbedingetje van Google.
Alhoewel, als parttime werkende moeder met huishouden heb ik nu eenmaal niet zo’n spectaculair en glamoureus leven dat ik er de hele dag mee rond zo lopen. Een filmpje van hoe ik als een razende roelof met een stofzuiger door het huis heen ren zal niet echt een YouTube hit worden.
De bediening zal je -zeker wanneer je er buiten mee op je neus loopt-  vreemde blikken opleveren. Om een foto te maken of info van het internet te lezen moet je je blik constant richten op het in de bril ingebouwde display. Door met je ogen te knipperen maak je foto’s.

Aan de andere kant is het ook wel weer handig als je iets wilt filmen of fotograferen als je geen handen vrij hebt. Nu is het soms een hele opgave om al fietsend te filmen, met één hand aan het stuur, de camera in de andere hand en dan nog zo proberen te filmen dat het net niet lijkt alsof je dronken op de fiets zit en je onderwerp van de ene hoek naar de ander hoek van het beeld vliegt.
Ik hoor zoonlief en manlief al zuchten, die worden nu al gek van het feit dat ik alles, van het avondeten tot aan een kapoentje dat zo leuk op een bloem zit, fotografeer. Gelukkig duurt het nog even, deze gadget komt pas volgend jaar op de markt.

Nieuwsgierig, hieronder twee links met meer info en filmpjes.
Google Glass
Word vooral geen ‘Glasshole’

