“Jij bent ook van het bewaren toch.”
Buuf aan de telefoon.
“Dan heb je vast nog wel een tuinbroek van zoon liggen.”
“Ehh, ja vast wel”
Zoonlief was hier namelijk enkele jaren geleden zeer verknocht aan.
“Da’s mooi, zou je voor me willen kijken.”
Zoon van buuf heeft namelijk bijna feest op school en wil daar naartoe als Bob de Bouwer. En die draagt een tuinbroek.

De andere ochtend, wanneer zoonlief en manlief de deur uit zijn duik ik de zolder op. Daar ligt de kleding verzameld van zoonlief die hij al lang niet meer past.
Ik spit in de stapel en kom in korte tijd bijna 11 jaar aan geschiedenis in kleding tegen. Niet alles heb ik bewaard, het zijn vooral de zogenaamde “herinner” dingen zoals zijn eerste Hardrock café shirt, gekocht in Bangkok, zijn geliefde “Mr. Men” shirt en zijn stoere bat man pyama die 2 maten te groot was toen hij ‘m kreeg maar persé toch aan wilde.
Ergens onderin vind ik inderdaad de tuinbroeken. Ietwat aan de verkreukelde kant, maar verder zien ze er nog gaaf uit.

En zo wordt zoonlief z’n geliefde tuinbroek, waar hij met geen stokken uit te krijgen was, bijna opnieuw gedragen voor hetzelfde feest waar zoonlief 6 jaar geleden ook als Bob de Bouwer naartoe ging.
Bijna, want helaas blijkt de grootste maat die er tussen zit al te klein te zijn voor buurjongen.
“Jammer zeg.”
Dat vind buurjongen ook. Op de achtergrond hoor ik hem luid verkondigen dat hij er echt wel in past, ook al is hij te klein.
Buuf vind echter van niet, dat wordt dus alle winkels aflopen.
Hopelijk vinden ze ‘m nog….de tuinbroek die buurjongen z’n feest outfit compleet maakt.  Anders toch maar kijken of we hem toch niet in de te kleine versie van zoonlief kunnen proppen.

 

Zoonlief in 2006

