Sneeuwende_kerstboomHet is weer zover, de tijd dat bijna heel nederland zich stort op dxc3xa9 kerstboom. Bij de meeste buren staat de boom al, ik ben nog niet verder gekomen dan hier en daar wat lampjes en wat kersterige dingen neer te zetten.
Ik ben er ook nog niet helemaal uit, wordt het een grote boom zoals voorgaande jaren of gaan we dit jaar -met het oog op de twee katten- dit jaar voor een wat kleinere.

M’n oude katten waren gewend aan de boom met lichtjes, versiersels en glimmende ballen. Hooguit werd er in een dolle bui weleens een bal van de onderste takken getikt.
Dat is weleens anders geweest. De eerste jaren draaide de plantenspuit overuren en ben ik weleens m’n lieflijke -toen kunst- kerstboom bij de voordeur tegengekomen, terwijl ik ‘m toch echt in de kamer had neergezet. De ballen vond ik zo her en der terug door het hele huis.
Met de gedachte aan deze ervaring ben ik toch wel geneigd dit jaar voor een wat kleinere te gaan en heb ook alvast een reserve plantenspuit gekocht.
Mocht ik er helemaal niet uit kunnen komen kan ik altijd DEZE (klik) kerstboom aanschaffen. Al ben ik bang dat het dan helemaal feest wordt voor de katten.

