Normaal gesproken loop ik niet echt warm voor voetbal. Sterker nog, ik heb amper een idee welke spelers er op dit moment hot zijn of voor welke club ze spelen.
Maar na de overwinnigen in de eerste ronde liet ik me toch meeslepen in de oranjekoorts liet me verleiden tot de aanschaf van een oranje pet voor zoonlief en een bijbehorende sminckstift waarmee je wangen en andere lichaamsdelen kan voorzien van een heus Nederlands vlaggetje.
Van een kennis kregen we nog echte oranje voetbal lampjes waarmee ik de vensterbank mee opleukte. We deden dus helemaal mee en zoonlief, manlief en ik zaten gisteren helemaal klaar voor de wedstrijd.
Zoonlief had er helemaal zin in, eindelijk mocht hij ook een wedstrijd zien. Het begon allemaal zo goed, maar gedurende de eerste helft werd al duidelijk dat de tegenstanders sterker waren. Zelfs ik, zonder enige kennis van voetballen, zag dat.
Het verloop van de rest van de wedstrijd weten we allemaal, Nederland verloor met 3-1 van het team van Guus Hiddink.

Echt, volgende keer laat ik me niet meer verleiden tot de aanschaf van oranje spullen. Want tegen de tijd dat ik eens een keer enthousiast wordt liggen ze er geheid uit.

