Sinds een paar dagen wordt de buurt geterroriseerd door een paar eksters. De katten in de buurt worden uitgedaagt en hebben gewoon niets meer  te vertellen. Ik heb al menig kat af zien druipen, laat staan dat ze nog wat durven te doen tegen de eksters.
Onze tuin doet het altijd goed bij de katten, maar al te vaak zie ik katten in m’n tuin die nog van mij, nog van de buren zijn. Blijkbaar vinden het gezellig hier.
Niet alleen katten weten onze tuin te vinden, ook padden, egels en andere kruipsels kom ik regelmatig tegen.
Ik was dan ook niet verbaast vanmorgen in onze tuin een jonge ekster tegen te komen. Vliegen kon hij nog niet, maar scharrelen des te beter. Bang was hij in de verste verte niet en banjerde rond tussen ons en een, met vriendje, spelende zoonlief.
Maar goed, zo’n beestje moet toch ook eten en dat soort dingen. Bovendien kon hij geen kant op als er katten in de tuin kwamen. De dierenambulance werd gebeld voor advies en het blijkt vrij normaal te zijn dat er een jong het nest uitgegooid wordt als het nest te klein wordt. De jongen worden dan van de grond af gevoerd door de ouders.
Maar die ouders zaten toch echt aan de voorkant van ons huis. Dus beestje opgepakt en op een beschut plekje in de voortuin gezet.
Ik heb de spechten eksters vanavond alweer de plaatselijke katten zien terroriseren, dus ik denk dat het wel goed komt met de kleine ekster. Geen kat die waarschijnlijk in z’n buurt durft te komen.

.

.

De kwaliteit van het filmpje is niet super, maar wel leuk om te zien.

