Al sinds zijn peuterjaren kunnen de klanken van Anouk zoonlief meer bekoren dan de deuntjes van K3 of kabouter plop. De songs ‘Michel’, ‘Girl’ en ‘Lost’ zijn het meest favoriet.
Maar ook de nieuwe single blijkt bij zoonlief wat los te maken. Op weg naar huis zit zoonlief al kletsend op de achterbank. Nu is dat kletsen geen uitzondering. Het begint als hij wakker wordt en stopt op het moment dat hij in slaap valt.
Juist daarom valt de stilte op wanneer ik vanuit de speakers van de autoradio de klanken hoor van de nieuwe single van Anouk.
Wanneer ik moet stoppen voor het verkeerslicht draai ik me om en zie een huilende zoonlief op de bank zitten. Ik vraag wat er is en met flinke uithalen hoor ik zoonlief zeggen:”Ik mis Maffie zo.”
Maffie was onze kat die we helaas in sept 2006 hebben moeten laten inslapen.
“Ja lieverd, ik weet het. Ik mis Maffie ook. Maar hoe komt het dat je nu ineens aan Maffie moet denken?”
“Nou, dat komt door dat liedje. Het is zo mooi en ineens moest ik aan Maffie denken.”

De link tussen het nummer en Maffie heb ik niet helemaal kunnen vinden, maar zoonlief heeft wel gelijk…het is een heel mooi nummer.

