"Mama, krijg ik nog wel een kus, als je weg gaat. Of kan ik gewoon niet mee naar je werk?"
"Nee dat kan niet, maar vanavond ben ik weer thuis."
"Ben je met het eten thuis of als ik slaap?"
"Ik kom thuis als jij slaapt, maar ik kom je dan wel nog een kusje geven, okee?"
Dan is het even stil, maar wanneer ik richting voordeur loop komt zoonlief me achterna.
"Wacht even mama, dan loop ik mee naar de auto en krijg ik daar nog een laatste kusje, goed?"
"Natuurlijk is dat goed lieverd."
Zoonlief loopt mee naar de auto en geeft me een kusje en een stevige knuffel.
"Nog wel even zwaaien hoor als je wegrijdt."
Natuurlijk, lieverd. Tot vanavond!"

Zoonlief had het vandaag duidelijk moeilijk met het feit dat ik moest werken.
Maar dadelijk als ik thuis ben krijgt hij z’n kusje en fluister ik dat ik morgen weer een dag vrij ben.
Hij hoort het wel niet, als zoonlief slaapt dan slaapt hij ook echt. Maar het is het idee.

