Bij binnenkomst via de brievenbus werden ze heftig doorgespit, de theaterboekjes voor het komend seizoen. Veel te veel kruisjes werden gezet, want alles is leuk en keuzes maken moeilijk. Maar hier bleef het dan ook bij, de boekjes kwamen terecht in de krantenbak en werden vergeten. Tot dit weekend, bij een poging tot opruimen werden de boekjes weer gevonden.
Alle uitgekozen voorstellingen heb ik nogmaals bekeken en heb wat keuzes kunnen maken en alvast een reservering gemaakt, een kindervoorstelling op kerstavond. Samen met een paar vriendinnen en hun kinderen ga ik er met zoonlief en m’n moeder naartoe.

Os & Ezel is een poppentheatervoorstelling waarin we te weten komen wat er tweeduizend jaar geleden nu eigenlijk is gebeurd in de kerstnacht.
Os & Ezel vertellen hun versie van het verhaal.

Deze voorstellling is te zien in het oude Luxortheater in Rotterdam

Zelf ging ik ook geregeld met m’n ouders naar het theater of museum. Een van de theaterbezoeken die ik me nog heel goed kan herinneren waren de voorstellingen van Wiedus. Maar ook Panorama Mesdag, het Anne Frank huis, Westerbork en het Rijksmuseum in Leiden hebben grote indruk op me gemaakt. Ik kon me helemaal op laten gaan in de verhalen en beelden die ik zag.
Nu ga ik met zoonlief naar het museum en theater en zie dezelfde beleving op zijn gezicht als dat op mijn gezicht destijds. En dat is geweldig om te zien.

