KussenHet kussen van manlief verloor al langere tijd zijn veren en ook mijn kussen is de laatste tijd aan de magere kant, te vergelijken met een soort van geplet, vormeloos ding. Niet lekker wegzakken in je kussen, maar eerst een heel gevecht om er een soort prop van te maken en ‘m desnoods dubbel te vouwen zodat je nog iets hebt om je hoofd op ten ruste te leggen.
Hoog tijd dus voor nieuwe kussens en daarvoor werd onze favoriete winkel, de Ikea aangedaan.
De kussens waren eigenlijk zo uitgezocht, ze liggen allemaal tentoongesteld op een plankje, dus uitproberen is er niet bij. Afgaande op de beschrijving werd de keuze gemaakt en met alle drie een kussen onder de arm verheugde we ons al op de aankomende nacht. In gedachten voelde ik me al heerlijk wegzakken in mijn nieuwe kussen.

Ik was er dus helemaal klaar voor en enthousiast pakte ik het kussen uit. Eenmaal uitgepakt bleek het kleiner zijn dan onze huidige kussens maar dat was niet zo heel erg. Erger was dat het volgens de beschrijving hoge kussen nog platter bleek te zijn dan m’n eigen, op een pannenkoek lijkende, kussen.
Niets lekker wegzakken, maar gewoon een regelrechte miskoop.
En nu ik m’n zinnen eenmaal heb gezet op een lekker wegzak-kussen ben ik bang dat ik volgende week gewoon naar zo’n echte beddenwinkel moet gaan….iemand nog suggesties?

(Het kussen van zoonlief is overigens wel goed)

