160219420Morgen is het weer moederdag en zoals elk jaar denkt elke fabrikant of bedrijf wel te weten wat een vrouw voor moederdag wil. Al weken worden de mannen in het land bewerkt om toch echt dat ene geurtje of armbandje te kopen.
Philips wijt er zelfs een hele pagina aan, compleet met vragenlijstje speciaal voor de man. Heb je je door de vragen heen geworsteld dan heeft meneer Philips een paar geweldige suggesties. Wij vrouwen schijnen blij te worden van een stofzuiger, een babyfoon, een strijk/stoomsysteem of een elektrische tandenborstel. Bij het laatste zou ik trouwens erg aan m’n frisse adem gaan twijfelen, wanneer dit als cadeau in m’n handen gestopt wordt.
Meneer Philips heeft dan toch niet zo goed naar zijn eigen vrouw gekeken, er zit toch geen enkele vrouw te wachten op zulke cadeau’s met moederdag. Ik in ieder geval niet.

Wat willen vrouwen dan wel, in de meeste gevallen gewoon iets simpels en persoonlijks. Als ik voor mezelf spreek ben ik heel blij met het zelf geknutselde cadeautje van zoonlief, wat al een week verstopt ligt in het laatje van zijn kledingkast. (Want daar mocht ik echt niet in kijken)
Een ontbijtje op bed ben ik ook zeker voor te porren, ware het niet dat ik morgenvroeg gewoon op het werk zit.
Het oorspronkelijke idee achter Moederdag, in 1907 opgericht door Anna Jarvis, is het eren van je moeder en niet als moeder of vrouw aan het werk gezet worden door die mooie stofzuiger of stoom/strijksyteem van meneer Philips, toch?

