Circle_1Half acht ‘s avonds, zoonlief zit in helemaal klaar in bed om voorgelezen te worden. Op zijn schoot ligt het uitgekozen boek voor die avond. Het verhaal gaat over een leeuw in de dierentuin die zich erg verveeld en op een dag ontsnapt. Hij wordt echter weer gevangen en met een prikje in slaap gebracht.
"Net al in de film Madagascar." zegt zoonlief. Ik beaam dit en hierna blijft het even stil. Er is duidelijk aan zoonlief te zien dat hij nadenkt.
"Mama, is hij nu ook dood, net als Maffie?"
"Nee, hij slaapt alleen. Maffie kreeg een prikje waardoor z’n hartje stopte met kloppen."
"Wat is een hart?"
Ik laat zoonlief mijn eigen hart horen en leg hem uit wat een hart is.
"Ook mensen gaan dood hxc3xa8."
"Ja lief, ook mensen gaan dood."
"Jij gaat pas dood als ik groot ben. En als ik kinderen heb en die zijn groot ga ik weer dood."
Hierna is het weer even stil.
"Mama, het is eigenlijk net een cirkel."
"Ja dat klopt helemaal."

Dat het niet altijd zo verloopt als de cirkel die zoonlief bedoeld, heb ik nog maar even weggelaten. Dat komt nog wel.

