Kerst_1Nog maar een paar dagen te gaan voor kerst en zoonlief en ik hebben het een beetje gehad.
Zoonlief had gisteren zijn kerstuitvoering op school en de weken ervoor heeft hij liedjes en zinnetjes uit het hoofd geleerd. Liedjes die hij wel thuis oefende maar ik niet mocht horen.
Gisterenavond mochten manlief en ik dan toch eindelijk de liedjes echt horen en zoonlief vond het allemaal reuze spannend.
Samen met de anderen kinderen en de juf werden de liedjes gezongen en werd het verhaal van Josef en Maria ten tonele gebracht. En terwijl de Juf een kerstverhaal voordroeg, had zoonlief het beste plekje veroverd, lekker half tegen de juf aan geleund luisterde hij naar haar verhaal.
Een mooi begin van de dagen voor kerst, maar wel een latertje voor zoonlief en lag dan ook pas laat in bed. Dit resulteerde vandaag in een hangerige zoon die stellig beweerde dat hij koorts had door het slaaptekort en liet zich lekker verwennen.
Hangend op de bank onder een dekentje liet hij zich bedienen van wat te drinken, wat lekkers en een goede film.
Helaas werd hij er later op de middag toch vanaf gesleept voor een bezoek aan de logopediste, die na 4 bezoeken aan haar, de mededeling had dat zoonlief nu alles onder de knie had en we volgend jaar nog xc3xa9xc3xa9n keer terug mogen komen om te kijken of zoonlief nog steeds alles goed uitspreekt.

En ook ik heb het een beetje gehad, nog 4 dagen te gaan voordat het kerstmis is en ik heb nog maar de helft van de cadeautjes en moet nog steeds iets te eten verzinnen voor tweede kerstdag.
Iemand suggesties?

