Ik ben om, ook ik zit met m’n neus in de Da Vinci Code. Het is namelijk heel irritant als iedereen op je werk, in je vriendenkring, de buren en zelfs op de sportschool het hebben over iets, maar je hebt geen flauw idee wat dat iets is.
Natuurlijk had ik er wel van gehoord en wist ook in grote lijnen waar het over ging. Ik wist ook dat er zelfs een ware hype rondom onstaan was en dat men speciale Da Vinci Code reizen kon boeken maar daar hield m’n kennis ook wel op.

Buiten het feit dat het helemaal niet leuk is iedereen het erover heeft, maar je kan er niet over mee praten, was ik toch ook wel nieuwsgierig geworden.Wat houdt die code nu precies in, welke facetten zijn waar en wat is er geromantiseerd en wat maakt nu dat er zo’n hype over onstaan is.
Een collega wilde me het boek wel lenen en vrij nuchter met een vleugje van sceptische gedachten ben ik aan het boek begonnen. Maar vanaf de eerste bladzijde zit ik er helemaal in. Even snel boodschappen doen, want dan kan ik weer verder lezen. Even snel opruimen want dan kan ik weer verder lezen. En vanavond eens vroeg naar bed want….dan kan ik weer verder lezen.
Dus als het even rustig hier is op het log, juist..dan ben ik aan het lezen

