Op m’n werk zijn we alweer in vakantiestemming. We plannen de dienstlijst altijd een aantal maanden vooruit en dus hangt de intekenlijst voor de vakanties voor volgend jaar er al weer. Het is een beetje krom en een jaar gaat op deze manier tien keer zo snel, zeker als in augustus de lijst op het bord hangt of je met kerstmis of met oud en nieuw wilt werken en in oktober mag gaan bedenken wat je volgende zomer gaat doen.
Die vakantiestemming op m’n werk slaat thuis altijd om in een soort van stress. Waar gaan we naar toe, wanneer gaan we en kunnen we ergens goedkope tickets vandaan halen.

Hele avonden hangen we op het internet, alle mogelijke reisorganisaties af, zoekend naar die ene bestemming voor een leuk prijsje. We willen graag weer richting azixc3xab, maar twijfelen of we onze zoon malariatabletten willen geven.
Nu is er een hoop informatie te vinden over welke tabletten geschikt zijn voor kinderen, maar nergens iets over welke tabletten in welk land werken. Wanneer je de travelclinic belt krijg je zo’n mooi bandje te horen met welke ziektes in welk land voorkomen. Dat weet ik inmiddels wel. Wil ik andere dingen weten moet ik op consult komen, en wanneer we eruit zijn welk land het wordt weer op consult. Dat schiet toch niet op!
Ondertussen begint de tijd te dringen, willen we in februari nog een leuk reisje voor een leuk prijsje te pakken krijgen.
Maar ik vind het nogal wat om een 4-jarig kind zomaar malariatabletten te geven zonder uitgezocht te hebben wat de gevolgen kunnen zijn en of er alternatieven zijn. Vooral omdat in een sommige landen een aantal soorten tabletten niet meer werkzaam en dus zwaardere medicijnen nodig zijn.
Zo al schrijvend denk ik dat ik eigenlijk al m’n keuze gemaakt is. Eigenlijk vind ik het niet kunnen onze zoon vol te stoppen met pillen waar ik niet alle risico’s van ken. En dus wordt het naar alle waarschijnlijkheid gewoon weer een ticket Bangkok. We vinden het alledrie nog altijd heerlijk in Thailand en na alle keren zijn er nog genoeg plekken over waar we nog niet geweest zijn. (En misschien kunnen we wel een stopover plannen in Hongkong of Singapore)

