Het is gelukt! Na zeven keer terug en meerdere spuitbeurten is het de garage gelukt om de deur van m’n auto in een nette staat terug te krijgen.
Men heeft hier nog wel weer twee dagen over moeten doen. Maar ach, ik kreeg dan ook als vervangauto een spiksplinternieuwe golf en mocht me even de eigenaar hiervan wanen.
Bij de garage liep ik het -inmiddels routine- rondje om m’n auto ter controle. Een blik op de kilometerstand vertelde me dat er enige kilometers meer op stonden dan toen ik de auto achterliet.
Bij navraag kon men vertellen dat de spuiterij zich in een andere plaats bevond en dus daar heen gereden was. Nu ben ik -zeker met de huidige benzineprijs- een echte krent en vroeg of zij de auto weer afgetankt hadden net zoals ik dat met de vervangauto moet doen.
Dat bleek niet het geval en de meneer in kwestie keek ook naar me alsof hij water zag branden. Waarschijnlijk ben ik de enige die het ooit in z’n hoofd heeft gehaald dit soort vragen te stellen.
Na enig overleg met z’n collega besloot men “dat zeikwijf” want zo wordt er waarschijnlijk nu wel over me gedacht, haar zin te geven en kreeg de gereden kilometers vergoed.
Conclusie van de hele story……volgende keer ga ik gewoon weer naar m’n eigen vertrouwde garage, al zit deze niet bij ons in het dorp!

