Vanmorgen vroeg, op weg naar m’n werk, moest ik ineens weer denken aan een nieuwsberichtje van een gisteren.
De tweede kamer wil de mogelijkheid onderzoeken om alle 150 kamerleden te voorzien van een auto met chauffeur. Dit voorstel kwam van Anja Timmers die na een debat wel twee keer door een sneeuwstorm naar huis moest rijden.
Aangezien dit door mevrouw als levensgevaarlijk beschouwd wordt, wil zij voortaan gereden worden. Zij vond hierbij steun van kamerleden van de CDA, VVD en PvdA. Zij vinden het niet prettig om ‘s avonds laat na Kamerdebatten alleen naar huis te gaan.

Hoe krijgen ze het verzonnen. Dan wil ik, en alle andere mensen die continu diensten draaien, zeker een auto met chauffeur. Ook ik ben moe na m’n avonddienst en zeker na een nachtdienst. Een collega van me is weleens wakker getoeterd nadat ze in een stilstaande file in slaap was gevallen.
Ik heb al meerdere keren sneeuwstormen, ijzel en andere vormen van noodweer getrotseerd om, of naar m’n werk te gaan, of naar huis te gaan. Ook ‘s avonds laat!

Heren en dames van de tweede kamer -voor het geval de plannen doorgaan- hierbij alvast m’n verlanglijstje.
Een zwarte mercedes of een zwarte rover met een chauffeur waar je graag naar kijkt en ook nog een gesprek gaande kan houden.
Verder wil ik in de auto voorzien worden van thee en een croissant na een nachtdienst. Wijn en wat te knabbelen voor na de avonddienst.

Dank u.

 

