‘s Avonds rond 19.00 uur;
Zoonlief speelt een spelletje op de computer met daar omheen z’n halve verzameling lego, aanhang is bezig met het afruimen van de tafel en ik probeer met de buurjongen het waterpeil van de vijver van de buurvrouw weer omhoog te krijgen. Buurvrouw verblijft nog op haar vakantieadres en nu blijkt er iets mis te zijn met de pomp, al het water ligt dus naast de vijver in plaats van erin!
Terwijl we allemaal zo bezig zijn gaat de deurbel. Helemaal vergeten…er zou iemand wat komen ophalen wat we op marktplaats verkocht hadden.
De lego wordt opzij geschoven zodat het te verkopen artikel geshowd kan worden. Terwijl ik verder stoei met de vijver hoor ik aanhang roepen. Zoonlief heeft een bloedneus, of ik even kan helpen. Het bloeden wordt gestelpt, waarna ik op zoek ga naar de schuursleutel en de poortsleutel van de buurvrouw. (Deze blijken uiteindelijk in de broodtrommel te liggen!)

Ondertussen staat de mogelijke koper met z’n zoon dit zonder blikken of blozen te observeren en bekijkt z’n artikel. Gelukkig laat hij zich niet door deze wanorde van z’n stuk brengen en de koop wordt gesloten.
Hoezo het huishouden van Jan Steen?

