Wanneer je in de zomervakantie niet zelf op vakantie gaat, ben je meestal de pineut om voor de plantjes, post, dieren en klikobak te zorgen. Dit jaar ben ik de pineut, had ik maar op vakantie moeten gaan net zoals de rest van nederland.
Ik loop dus elke avond naar de overburen om daar de goudvissen van eten en de planten van water te voorzien. Zo ook gisterenavond, ik in m’n zondagse kloffie, oftewel iets gemakkelijks en kind op z’n “nieuwe” skelter achter me aan. (Hij heeft deze van weer andere buren gekregen)
Nu stonden de plantjes er buiten ietwat triest bij, dus de tuinslang aan de kraan in de keuken geklikt en enthousiast aan het sproeien gegaan. Dit enthousiasme was verdwenen op het moment dat ik de keuken weer inliep. De slang was gaan lekken en het was een groot waterballet in de keuken, help.
Ik op m’n knietjes met de dweil aan de gang om de hele boel weer droog krijgen. Wat een gedoe zeg!
(En nu maar hopen dat buuf dit niet leest!)

Aan de andere kant is het ook wel handig dat buuf met vakantie is, heb gelijk een la van de diepvriezer ingepikt, en hier alvast hapjes ingegooid voor het feest a.s. zaterdag. Wij zijn de trotse bezitters van een koelkast met zo’n piepklein vriesvakje wat na twee halfjes brood en een pak vissticks al vol zit. ( Wel heel tof, buuf komt zaterdag speciaal met de family een dagje terug hiervoor)
Volgende week gaan de volgende buren op vakantie, van wie ik ook de tuin mag sproeien en de bakken buiten zetten. Waarna ook de andere buuf lekker in Frankrijk gaat zitten en ik voor de derde tuin, bakken en katten mag zorgen.
Ach, volgend jaar zijn wij weer aan de beurt en mogen zij weer voor onze plantjes, post, katten en klikobak zorgen!

