Deze week zitten we gelukkig in een wat rustiger vaarwater. Bijna iedereen is op vakantie, dus veel aanloop hebben we niet en kunnen dus even de boel de boel laten.
De klusjes in huis zijn op het sauzen van de keukenmuur, het opknappen van van de WC en het aanschaffen van een nieuwe parasol na, gedaan. Al moeten we echt op pad voor een nieuwe parasol, die we nu hebben stamt uit het jaar nul. Ik heb ‘m nog meegenomen uit m’n ouderlijk huis. Het is zo’n rode met witte franje eraan en heeft zo’n formaat dat je wel met zeker 1 stoel in de schaduw zit.
Zelfs de buren beginnen me ermee te stangen, dus dan wordt het echt tijd!

Volgende week wordt het weer rennen en vliegen, zaterdag de 16e is het feest en natuurlijk moet ik weer aparte en lekkere hapjes serveren. (Volgens mij is dat een stierentrekje) Dus maandag op naar de chinese boot (bij de euromast) en alles inslaan op het gebied van kruiden en oosterse ingredienten.
De laatste keer dat ik er was kon ik onverrichte zaken weer terug naar huis. Ik was m’n chipknip vergeten en in heel Rotterdam is er geen muntjesautomaat te vinden. Nu liepen er op dat moment ook twee controleurs, dus ik er naar toe en gevraagd of er geen andere manier was om te betalen. Nou niet dus, en mocht ook niet even 10 minuten “zwart” winkelen.  Nu woon ik redelijk dichtbij Rotterdam maar eenmaal thuisgekomen had ik echt geen zin meer om terug te gaan.
Ook moet er het nodige aan andere boodschappen ingeslagen worden en het huis een flinke beurt. Na al die klusjes in huis ziet het er wat stoffig uit en ben bang dat dat voorlopig ook wel zal blijven, ondanks diverse schoonmaakbeurten. Manlief weet elke keer wel weer een nieuw project te verzinnen. In het foldertje van een bouwmarkt heeft hij leuke keukens gezien voor een heel lief prijsje. We wonen in een huurhuis en hebben zo’n standaard keuken waarin je altijd ruimte en kastjes tekort komt en dit zou een geweldige oplossing zijn. Ook voor ons muurtje vol met vlekken, we hebben namelijk het kastje bij de muur gebruikt voor de vaatwasser. Hartstikke fout natuurlijk, maar wisten wij veel!
Maar eerst het feest, daarna weer klussen.

