Je hebt weleens van die dagen dat je het liefst in je bed was gebleven, kennen jullie dat?
Vandaag was zo’n dag. Onze zoon mocht een ochtendje wennen op school (had dit gisteren gevraagd op school en het kon nog net) dus om 7.00 uur zat ik helemaal klaar beneden, terwijl de rest van het gezin nog in dromenland lag, m’n aanhang en zoonlief waren er met geen tien paarden uit te krijgen.
Uiteindelijk is het me wel gelukt om aangekleed en wel op tijd bij m’n overbuurvrouw op de stoep te staan. Haar dochter komt dadelijk samen met onze zoon in dezelfde klas.
In de klas aangekomen wordt ik overvallen door de drukte die 38 kinderen en hun ouders met zich mee brengen, en probeer de juf te ontdekken. Deze was dus niet op de hoogte van de komst van onze zoon en reageerde zeer verbaasd. Wat blijkt, daar er nu 38 (!) kindjes in de klas zitten laten ze eigenlijk niemand meer wennen. Zeker niet daar ze dan een zeer vertekend beeld krijgen aangezien de klassen na de vakantie opgesplitst worden en er dus maar 10 kindjes in een klas zitten.
Onze zoon was duidelijk ook onder de indruk van alle drukte en zei zelf al na de vakantie wel naar school te willen. Dus daar zat ik dan om 8.40 aangekleed en opgemaakt op de bank. Dan maar alvast de wekelijkse boodschappenellende, dat scheelt morgen weer.
Kind in de auto, lege flessen mee, ik was er klaar voor. Tot ik bij de kassa af wilde rekenen…portemonnee lag nog thuis. Karretje bij de kassa laten staan en kind weer in de auto, naar huis en weer terug naar de supermarkt.
Intussen was ik al aardig verhit van het heen en weer geren (incl. m’n irritatiedrempel) en begon ook de de tijd te dringen, buurmeisje zou ik van school afhalen en na de lunch weer terug brengen naar school. En dan ergens tussendoor nog koken, aangezien ik een avonddienst had.

Buurmeisje gehaald en beide kids op de bank gekwakt met een boterham en DVD (okee niet echt pedogisch verantwoord maar goed) en ik ondertussen het avondeten alvast gekookt. Hierna was het de kunst om de ene om 13.00 uur aan de andere kant van het dorp op school te krijgen en daarna terug te rijden om de volgende om 13.15 op school af te leveren en had ik wel een kwartier voor mezelf voordat ik weer naar m’n werk mocht.
Dus ik zit nu afgepeigerd op m’n werk waar het gelukkig erg rustig is en dus tijd heb om dit soort onzin op te schrijven. (Ook al is het illigaal)

